Extrainsatta föreställningar 9 & 10 december!
För restrerande spelplan och biljetter se HÄR
“Ingela Olsson är magnifik i sevärd Noren.” SvD
“På scen står en grupp stjärnaktörer.” SvD
“Mikael Persbrandts Robert spelar över hela registret.” AB
“Livia Millhagen, uppsättningens mest intressanta rollfigur.” AB
“Rapp och rolig uppsättning av Noréns Så enkel är kärleken.” DN
“Levererar sina giftigheter med musikalisk exakthet.” AB
”Gå och se Så enkel är kärleken.” TeaterStockholm
”Roligt att se Stefan Larsson på scen!” SvD
Reaktioner på sociala medier
“Så välspelat att man spyr”
“Fantastisk föreställning!”
“Bästa sjukaste pjäs jag någonsin sett! 10/10”
“Suverän ensemblespel i stark uppsättning!”
“Gå och se. Så fantastiskt bra!!”
“Tack för en jävligt bra föreställning!”
“Gå och se, så jäkla bra!”
“Gör er själva en tjänst – gå och se ”Så enkel är kärleken” Fantastisk föreställning, tack för denna upplevelse!”
“Tack för den sista underbara premiären!”
“Så fint och välspelat!”
Föreställningen är 2 timmar och 40 minuter lång inklusive 20 min paus. Rekommenderas från 16 år
Så enkel är kärleken av Lars Norén
Det är efterfest hos skådespelarparet Alma och Robert.
Deras premiär på “Vem är rädd för Virginia Woolf” gick strålande, och nu är det party!
Hedda och Jonas är hembjudna till det charmiga värdparet. Men i takt med att baren töms och natten övergår till morgon förvandlas festen till ett slagfält.
Humorn och melankolin möter det desperata begäret, så som vi känner det från Noréns tidigare familjedramer.
Kärlek. Barnlängtan. Att känna sig oönskad, både som partner och i sitt yrke. Kampen för ett anständigt liv. Det är några av de teman vi möter i Lars Noréns becksvarta komedi ”Så enkel är kärleken”
”Lars Noréns text är komik och bråddjup sida vid sida. Rytmen som dunkar fram livet på scen. Kärlek och kamp. Glädje. Död. Mening. Den handlar om skådespelare, och om teatern. ” säger Eva Dahlman regissör
Media: Radio intervju Kulturnytt SR, lyssna HÄR
TV: Nyhetsmorgon TV4 , titta HÄR
Kreativt Team
Regi & bearbetning: Eva Dahlman
Scenograf & kostymör: Karin Betz
Ljusdesign: Ellen Ruge
Maskdesign: Sandra Wannerstedt
Ljud: Hans Anderson
Video: Per-Johan Jansson
Produktion
Produceras av Villman Produktion, Cambo Production och Firma Rufus
Producent: Agneta Villman
Projektledare: Viktoria Ersmark
Produktionsledare: Rebecca Afremo Svensk
Tekniskt Team
Rekvisitör: Moa Nyman Fritz
Föreställningsmaskör & kostymtekniker: Helena Fälldin
Perukmakare: Sofia Ranow
Regi ass, sufflös & attributör: Freja Edholm Borchies
Ljudtekniker: Hans Anderson
Belysningsmästare & videooperatör: Per-Johan Jansson
Scenmästare & inspicient: Martin Bejting
Vikarierande ljudtekniker: Mats Liljegren
Vikarierande belysningsmästare & videooperatör: Staffan Sahlström
Marknad och PR
Fotograf affisch, föreställning & pressfoto: Carl Thorborg
Creative Director: Karl Andersson
Marknadsstrateg: Viktoria Ersmark, Villman Produktion
PR: Jonna Friberg Wennerberg, Assefa Communication
Maximteatern
Biljett & foajéansvarig: Rickard Åberg
Ekonomi: Eva Gembel
Driftansvarig: Hans Anderson
Övrigt
Förlag: Lars Natten Norén AB
Foto dekor
Mikael Persbrandt och Ingela Olsson: Carl Thorborg
Ingela Olsson: Patrick Miller
Mikael Persbrandt: Mattias Edwall
Tavla, dekor, konstnär: Freja Edholm Borchies
Musik i föreställningen
Kärleken, Monica Zetterlund
Come rain or come shine, Bob Dylan
Oops I did it again, Britney Spears
Shadow of your smile, Astrud Gilberto
Love me or leave me, Nina Simone
I´ve been loving you for too long, Etta James
Tack till
Kostym, peruk och rekvisita avd. på Dramaten
Rekvisita avd. på Kulturhuset Stadsteatern
Måleriet & tapisseriet på Kungliga Operan
SvT Dekor
Naildemocracy
Dermalogica
Jane Iredale
Karla Bechman Hübbe
Maximteatern tipsar:
Den 5 december på SN7 ( Stora Nygatan 7) är det ett samtal mellan Ingela Olsson, skådespelare och Sara Abdollahi, litteraturkritiker, om att läsa dramatikern Lars Noréns dagböcker. Missa inte detta!
För datum och biljetter klicka HÄR